19:30

In 2018 is AeroDelft opgericht als een plaats voor studenten om projecten te starten en te innoveren binnen de lucht-en ruimtevaartsector. Op dit moment zijn we een team van 56 studenten die werken aan Project Phoenix. Onze missie is om te bewijzen dat vloeibaar waterstof een valide en duurzaam alternatief is voor conventionele brandstoffen in de luchtvaart. Dit doen we door de bouw van twee vliegtuigen: Het Phoenix Prototype en de Phoenix Full Scale.
Phoenix PT is een volledig zelf gebouwd onbemand vliegtuig. Het is een 1:3 schaalmodel van een E-Genius zweefvliegtuig. Het gaat eerst op batterijvermogen vliegen om te verifiëren dat de structuur en elektronica in orde zijn. Hierna wordt een gasvormig waterstof systeem geïntegreerd en wordt de de fuel cell als aandrijving gebruikt voor de motor. De laatste stap is ons vloeibaar waterstof systeem integreren in de drone. Door het testen van dit systeem wordt de basis voor Phoenix FS gelegd en kan het systeem op worden geschaald.
In de zomer van 2020 is AeroDelft ook begonnen aan het Full Scale project. Het doel van dit project is het ombouwen van een standaard Sling 4 naar een waterstof elektrisch vliegtuig. Dit academische jaar willen we het vliegtuig in elkaar zetten en gereed maken voor een taxi Uiteindelijk is het doel om in de zomer van 2025 bemand te vliegen op vloeibaar waterstof.